
برای بررسی بهترین آموزش های سئو و دیجیتال مارکتینگ در 5 کتاب ، فعلا به معرفی منابع زیر می پردازیم .
در مقالات بعدی سایر منابع مفید و کتاب های پرفروش در زمینه digital marketing , seo نیز معرفی خواهند شد.
بهترین آموزش های سئو و دیجیتال مارکتینگ در 5 کتاب
برای معرفی بهترین آموزش های سئو و دیجیتال مارکتینگ در 5 کتاب با ما همراه باشید :
1- کتاب ماشین محتوا
یکی از بهترین آموزش های سئو و دیجیتال مارکتینگ در 5 کتاب ، ماشین محتوا کتابی است پیرامون بهکارگیری بازاریابی محتوا برای رشد کسبوکارها در فضای آنلاین.
دننوریس نویسنده پرفروش سالهای اخیر، در این کتاب درباره اصول بازاریابی محتوا و قدرت آن در ایجاد تمایز نسبت به رقبا و همچنین چگونگی تولید محتوای جذاب صحبت میکند.
ایجاد محتوای تاثیرگذار و جلب کننده اعتماد، رمز موفقیت در بازاریابی محتوا است.

کتاب ماشین محتوا به شما می آموزد:
- چگونه از بزرگترین اشتباهاتی که تمام تلاشهای شما در زمینه بازاریابی محتوا را از بین میبرد جلوگیری کنید.
- با کمک ۹ رویکرد پیادهسازی ایدههای محتوا، چه استراتژیای برای تولیدمحتوای خود آماده کنید و برای ایجاد مقیاس کمّی در تولید محتوا چه راهحل عملی داشته باشید.
- بهترین بازاریابان محتوا در سراسر دنیا، چگونه با ایجاد یک ماشین محتوا جامعه مخاطبان، محتوا و کسبوکارشان را شکل میدهند.
- چطور ۱۰۰ ایده اولیهتان را برای تولید محتوا عملی کنید.
- چگونه با ایجاد فرآیندهای خودکار تولید محتوا، خودتان را از روند تولید محتوا خارج و با کمک ماشین محتوا مقیاس ایجاد کنید.
کتاب ماشین محتوا مناسب چه کسانی است؟
وبلاگنویسها
اگر وبلاگنویس هستید، این کتاب به شما کمک میکند نگرش تازهای نسبت به وبلاگنویسی پیدا کنید و به آن رنگوبوی کارآفرینی ببخشید.
کارآفرینان
اگر به دنبال مشتریان علاقهمند به کسبوکارتان، بدون صرف هزینه برای تبلیغات هستید، این کتاب مناسب شماست.
بازاریابان محتوا
برای افرادی که در حوزه محتوا و بازاریابی محتوا فعالیت میکنند، این کتاب حاوی دانش و مهارتهای ارزشمند در سطح حرفهای است.
مدیران بازاریابی
اگر در سطوح مدیریتی مشغول فعالیت هستید، این کتاب به شما کمک میکند استراتژی محتوای صحیحی را برای بهکارگیری بازاریابی محتوا تهیه کنید.
دیگران در مورد کتاب ماشین محتوا چه می گویند؟
تاکی مور
«این کتاب بینظیر است. من همه کارهایم را لغو کردم و ماشین محتوا را در عرض چند ساعت از اول تا آخر خواندم.
این کتاب دقیق و واقعاً کاربردی است. بسیار مشتاقم که مطالب آن را همین امروز بکار ببندم.»
دَن ویرجیلیتو
«هرگاه صحبت از بازاریابی محتوا باشد، دَن یک منبع الهام بخشی همیشگی است.»
آدام فرانکلین
«موفقیت دن در بازایابی محتوا بینظیراست. کتاب ماشین محتوا نشان میدهد که این کار امکانپذیراست و چگونگی انجام آن را به شما میآموزد.»
دِیو چِسون
«دن تألیف یک کتاب حماسی دیگر را به سرانجام رساند. کتابی که تمامی کارآفرینان از مبتدی تا حرفهای باید آن را مطالعه کنند.»
2- کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ
دومین کتاب از سری مقاله بهترین آموزش های سئو و دیجیتال مارکتینگ در 5 کتاب ، کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ می باشد.

ویژگی های برجسته کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ:
- جامع:
بصورت پراکنده در کتاب های مختلف به موضوعات تجارت الکترونیک، سئو، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و غیره پرداخته شده است؛ اما تاکنون کتاب جامعی در زمینه بازاریابی اینترنتی منتشر نشده است. - با در اختیار داشتن این کتاب، در واقع چندین کتاب را یکجا خواهید داشت و بر بازاریابی دیجیتال تسلط پیدا خواهید کرد.
- قیمت مناسب:
کافی است در گوگل یکی از عبارات دوره سئو یا دوره ایمیل مارکتینگ و یا حتی «دوره دیجیتال مارکتینگ» را جستجو کنید. - قیمت های نجومی که برای شرکت حضوری و یا غیر حضوری در این دوره ها اخذ می شود، سر سام آور است.
- همان محتوا و مطالب حتی بصورت جزئی تر در این کتاب بیان شده است، بطوری که کاملا کاربردی باشد.

- مشاوره اولیه:
شاید ایرادی که به اکثر آموزش ها بتوان گرفت، این است که به گام های ابتدایی اشاره ای نمی شود و مستقیما به سراغ اصل مطلب می روند. - بعنوان مثال زمانی که فردی نام سئو را شنیده و به دنبال منبع یادگیری می باشد، بهتر است قبل از شروع مباحث و مفاهیم تخصصی، اطلاعات عمومی فرد را نسبت به دانش سئو و دیگر تخصص های مرتبط ارتقا دهیم.
- در این کتاب علاوه بر مباحث تخصصی و پیشرفته، از اولین گام ها و دلایلی که چرا مخاطب باید بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرد و آینده این نوع کسب کار ها چیست، توضیحات جامعی ارائه می شود و سپس مطالب کتاب بصورت روان به سمت مباحث آموزشی و تخصصی هدایت می شود.
- آموزش راه اندازی سایت:
به جرات می توان گفت این کتاب یک گام از آموزش دیجیتال مارکتینگ نیز فراتر رفته و به مخاطب نقشه راهی را نشان می دهد که چگونه یک سایت حرفه ای و کارآمد را بدون اینکه در برنامه نویسی و طراحی وب تخصص داشته باشد، راه اندازی کند.
- تجربی:
یکی از دلایلی که مخاطبان مایلند در کلاس های حضور شرکت کنند، استفاده از تجربیات اساتید می باشد و ویژگی مثبت دیگر این کتاب، این است که کاملا به تجربیات مولفین آمیخته شده و مطالبی را می آموزید که یک بار آزموده شده و نتایج کاملا مثبتی را به همراه داشته است. - سوالات متداول:
علاوه بر استفاده از تجربیات در تالیف، پر تکرارترین سوالاتی که در دوران تدریس از مولفین کتاب پرسیده شده است و ممکن است پس از خواندن کتاب در ذهن مخاطب نقش ببندد، در صفحات پایانی آمده و پاسخ داده شده است. - تمرینات:
برای تسلط مخاطب بر مباحث و مفاهیم ارائه شده در کتاب، انتهای فصل های مهم، تمریناتی با مفهوم کلیدی از مباحث تدریس شده تعبیه شده است تا خواننده کتاب با انجام تمرین بر موضوع تسلط یابد.

باتوجه به ویژگی های ذکر شده، می توان دریافت که کتاب آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ، همه جانبه کاربردی و اصولی تالیف شده است
و با در اختیار داشتن آن می توانید سرعت پیشرفت و موفقیتتان را در تجارت الکترونیک چندین و چند برابر کنید و از وب سایت خود درآمد زیادی را کسب کنید.
کلید موفقیت در تجارت الکترونیک، اکنون در اختیار شماست.
3- کتاب دکترای سئو
زندگی در عصر دیجیتال ماهیت کسبوکارها را به کلی تغییر داده و تحولی عظیم در آن به وجود آورده است.
شاید سوال اصلی کسبوکارهای نوپای دیجیتالی این باشد که «چگونه رشد کنیم و دیده شویم».

درباره کتاب دکترای سئو
میدانید که حتی با داشتن بهترین محصولات، تا زمانی که در اینترنت – به عنوان دنیایی گسترده و پیچیده – دیده نشوید، هیچ درآمد و شهرتی به دست نخواهید آورد و قبل از شکوفایی، تجارتتان به کلی نابود خواهد شد.
اما جالب است بدانید در دهکده جهانی رمز و رازهایی وجود دارد که به سرعت میتواند در این رقابت بزرگ شما را پیروز میدان سازد و یکی از بزرگترین رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک «سئو» است.
اگر بخواهیم مجموعهای از رموز موفقیت در تجارت الکترونیک را تحت عنوانی به نام «دیجیتال مارکتینگ» دستهبندی کنیم، بدون تردید از سئو یا Search Engine Optimization که به معنی بهینهسازی سایت برای جذب بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو است، میتوان به عنوان قلب دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی نام برد.
چرا که با بهکارگیری درست و اصولی تکنیکهای آن میتوانید به سرعت به یک برند محبوب در بین کاربران تبدیل شوید و درآمدی کسب کنید که نظیر آن را تاکنون ندیده باشید!
به همین دلیل قبلا در مقاله ای مفصل به عوامل موثر در رتبه بندی سئو اشاره کرده بودیم.
4- کتاب گاو بنفش
کتاب گاو بنفش نوشته ست گادین درباره روشهای موفقیت در بازاریابی است.

ست گادین درباره نگارش این کتاب میگوید:
«ھدف من در کتاب گاو بنفش این است که این مسئله را آشکار کنم که افـزایش تمایـل بـه انجـام کارھـای شـگفت انگیـز، باعـث ایمنی بیشتر میشود نه خطرات بیشتر.
روشھای قدیمی جز شکـست نتیجـه ای ندارنـد، خلـق روشهای چـشم گیـر کـه ارزش صحبت دارند ضروری است.
ست گادین سخن گوی ملی افتخاری و نویسندهی چهار کتاب پرفروش جهانی است.
گادین در نویسندگی و ویراستاری مجلهی «فست کمپانی» همکاری دارد.
وی مشاور تغییر و تحول است و همچنین چند شرکت موفق را راه اندازی کرده و اداره می کند.
این کتاب را انتشارات کتیبه فارسی منتشر کرده است.
معرفی کتاب گاو بنفش
در دنیایی که از اجناس، خدمات مشابه و اشخاصی که در پی کسب درآمد بیشتر هستند اشباع شده، باید دنبال کشف تازه ای بود تا با نوآوری چشمان بازار را خیره کرد و جلب توجه نمود.
کتاب گاو بنفش به این مطلب می پردازد؛
راه رسیدن به تجارتی بی رقیب و پر سود، متفاوت بودن است همچون یک گاو بنفش.
یک جلد از کتاب گاو بنفش را بخرید و پای درس ست گادین بنشینید.
به شما اطمینان می دهیم پس از مطالعه کتاب گاو بنفش ، با تفکری اوتاکویی به دنبال عطسه کنندگانی خواهید رفت که برای تبلیغ گاو بنفشی که شما آفریده اید به در مغازه، فروشگاه، شرکت، کارخانه یا نمایندگی فروش شما صف خواهند کشید.
کتاب گاو بنفش از آثار پرفروش ست گودین و ترجمه عنوان اصلی Purple Cow است.
خرید اینترنتی کتاب گاو بنفش
چرخه جادویی گاو بنفش
۱- از عطسه کننده ها اجازه بگیر تا دفعه بعدی که گاو بنفشی داری آن ها را باخبر کنی.
۲- به عطسه کننده ها ابزار یا داستان هایی بده که به وسیله آن ایده شما را پخش کنند.
۳- قابل توجه باش. تا سودآور باشی.
اجازه بده بقیه تیمت گاو را بدوشند و برو سراغ پیدا کردن گاو بعدی.
۴- به سرعت بدوشش و نتیجه را سرمایه گذاری کن در ایجاد گاو بعدی. انقدر شکست بخور تا پیدایش کنی.
در مورد خدمات یا محصولت شور و شوق داشته باش و چرایی اش را بدان.
هاوارد شولتز (استارباکس) بهترین قهوه (چون قهوه اتاکویش است) اما شکلاتش معمولی است (چون شکلات اتاکویش نیست).
اگر اتاکو داشته باشی، برایت سوال نیست که کسب و کارت اتاکو دارد. خودت را بگذار جای مشتریانت.
جنجالی بودن برای جلب توجه یک استراتژی نیست بلکه از سر ناامیدی است.
مهم تر از این که چطور می گویی این است که چه می گویی.
راستی و متفاوت بودن استراتژی خوبی برای بلند مدت است. به این فکر کن که اگر حقیقت را می گفتی چه می شد؟
به جای آن که چیزی را که می خواهی بفروشی چیزی را که مردم می خواهند بفروش.
اگر می توانی برای خودت رقیبی بتراشی که ۳۰% هزینه اش از تو کمتر است این کار را بکن.
رفرنس رزومه ات، خود رزومه است.
بر روی باریک ترین (Niche) ممکن زوم کن و آن جا را بگیر و سپس گسترش بده. آن گزینه و تنها گزینه استثنائی باش.
سیاست خدمات مشتریان باید خیلی ساده باشد و اهمیت داشته باشد.
هر یک از عطسه کننده های مهمتان را با ۱۰ مشتری معمولی عوض نکنید.

مراقب گاو بنفشت باش. پول سازی و فراموش کردن گاو، استراتژی کوتاه مدت است.
به بازار دادن ۱۰ محصول و صرف ۱۰ میلیون روی هر کدام خیلی بهتر از به بازار فرستادن ۱ محصول با صرف ۱۰۰ میلیون روی آن است.
اگر ۱۰ تا شکست خورد ۱۰ تا درس یاد می گیری به جای یک درس.
کتاب گاو بنفش، سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در کنفرانس تد سخنرانی ای در همین حوزه داشت که بیش از پنج میلیون بار در این وبسایت دیده شده است.
نکات کلیدی کتاب گاو بنفش
ست گادین اظهار کرده است که تبلیغات سنتی، به ویژه تبلیغات در تلویزیون و رسانه های جمعی نه تنها روشی اثربخش نیست بلکه هدر دادن پول نیز می باشد.
در واقع گادین در تمام کتاب بیان داشت که کسب و کار شما می بایست همانند یک گاو بنفش باشد.
زمانی که شما دسته ای از گاو ها را می بینید هیچ یک از آن ها نمی توانند برای شما جذاب باشند و توجه شما را جلب کنند در نتیجه کسالت آور و عادی هستند مگر این که یک گاو بنفش باشند!
وی توضیح می دهد که کسب و کار شما می بایست به گونه ای باشد تا برای همگان چشمگیر و جذاب باشد.
وی در صفحه ی ۵۹ کتاب از اصطلاح زیبا عطسه کنندگان (Sneezers) استفاده کرده است.
بر اساس این اصطلاح شما می بایست تنها برای کسانی تبلیغ کنید که مانند یک فرد عطسه کننده، کیفیت و چشمگیر بودن محصول یا خدمت شما را مانند ویروس (بازاریابی ویروسی) به دیگران انتقال می دهند زیرا اگر برای همگان تبلیغ کنید موجب اتلاف سرمایه و زمان می شود.
مطالعه این کتاب را به بازاریابان، صاحبان کسب و کار و تمام کسانی که رویای متفاوت بودن و چشمگیر بودن را در سر می پرورانند توصیه می کنیم.
5- کتاب ایده عالی مستدام
دنیای ما دنیای ایدههای تازه است. هر روز میلیونها ایده در ذهن انسانها متولد میشوند.
هزاران مورد از آنها به زبان میآیند.
صدها مورد از آنها اجرا میشوند.
دهها مورد از آنها زنده میمانند و در بستر زمان، معدودی از آنها، جاودانه میشوند.
کم نیستند کسانی که معتقد هستند صاحب ایدهاند و هر یک از ایدههای آنها میتواند تحولهای بزرگی ایجاد کند.
اما معمولاً گوش شنوایی برای ایدههای خود پیدا نمیکنند.
یا دیگران با شنیدن حرفهایشان، سری تکان میدهند و به سرعت به کارهای قبلی خود مشغول میشوند.

ایده قبل از هر چیز، باید چنان خلاقانه باشد که صاحب ایده را به شوق بیاورد.
چنان جذاب باشد که سرمایهگذار را مجاب کند.
چنین روح نواز باشد که مردم را همراه خود کند.
چنان ارزش آفرین باشد که نهایتاً به یک جریان مالی خوب و کسب و کاری سودمند و ماندگار تبدیل شود.
کتاب Made to Stick توسط چیپ هیث و دن هیث در زمینهی ماندگار کردن ایدهها و متقاعدکردن دیگران در مورد آنها نوشته شده است.
انبوهی از مثالها در این زمینه مطرح شده و ابزارهایی برای ماندگار کردن ایدهها معرفی شده است.
از این نویسندگان قبلاً کتاب کلید را بزن را معرفی کرده بودیم.
منتقد گاردین، زمانی که این کتاب را معرفی و به خوانندگان پیشنهاد میکند، در پایان مینویسد:
کتاب مطلب سادهای را آموزش میدهد. اینکه ساده بودن مهم است!
و اینکه به عنوان یک واقعیت تلخ، نقش احساسات در انتقال و تثبیت ایدهها و پیامها، انکارناپذیر است.
شایعهی بیخاصیت و دروغی که عکسالعمل احساسی را برمیانگیزد در میان مردم و شبکههای اجتماعی بسیار سادهتر و سریعتر رشد میکند و ماندگار میشود.
و ایدهی مفید و کاربردی من و شما، ممکن است در این زیر دست و پای هزار ایدهی پر شر و شور بیسرانجام، مدفون و ناپدید شود.
کتاب Made to Stick که جزو ده کتاب برتر حوزهی کسب و کار سایت آمازون معرفی شده و به دهها زبان زندهی دنیا ترجمه شده است.
در ایران نیز به همت موسسه آریاناقلم و توسط سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی به فارسی برگردانده شده است.
نام فارسی کتاب، «ایده عالی مستدام» است. نامی که در نگاه اول، شباهت کلامی با عنوان اصلی کتاب ندارد.
اما شباهت مفهومی آن همچنان پا بر جاست: «نام فارسی هم، مانند نام انگلیسی، برای مدت طولانی در ذهن میماند»
کتاب ماشین محتوا و گاو بنفش واقعا عالی بودن